zaterdag 19 september 2009

Van massamerk naar mensmerk

...zo luidt de titel van een inspirerend marketingboek van trendwatcher/marketeer Erwin van Lun. Volgens zijn visie en de onze, staat in 2009 niet langer het product/bedrijf centraal, maar u... de gast.

Uw ervaringen en wensen geven richting aan onze toekomst. Vandaar ook dat we mettertijd alle gasten een vakantieblog willen aanbieden, dat we u uitnodigen om mee te "twitteren" en polls op onze website gaan plaatsen etc. Uw reacties gebruiken we dan om Esprit Montagne een nog fijner vakantieadres te maken.

Nu zult u wel denken "Ja ja, het draait om ons. Maar wie zijn jullie dan?" U heeft helemaal gelijk. Het mensmerk Esprit Montagne moet natuurlijk ook haar eigen gezicht laten zien. Laten we beginnen met Alke Staal.



Dit is Alke. Ooit studeerde hij aan de Erasmus Universiteit af als bedrijfseconoom. Eén gesprek bij Price Waterhouse Coopers overtuigde hem ervan dat "massa" en anonimiteit niets voor hem is. Hij koos voor het gezellige en persoonlijke.

Liefde voor de bergen
Zo'n zes jaar geleden verliet hij Nederland om in de Zwitsere Alpen te gaan werken. Elk vrij moment trok hij de bergen in om te klimmen, wandelen en skien. Al snel groeide in hem het verlangen ooit een eigen hotel te beginnen. Natuurlijk had hij al vaak genoeg naar "Het Roer Om" gekeken, om daar een wijze les uit te trekken. Eérst het vak bij een ander leren, daarna pas voor jezelf beginnen.

Er in gerold
Een kennis van hem, die niets van het hotelwezen af wist, kocht in die tijd een groot 3-sterren hotel in Les Portes du Soleil. Dit bleek een lot uit de loterij. Ze maakten een deal en in een paar jaar tijd groeide Alke van F&B-manager uit tot hoteldirecteur van een hotel met maar liefst 120 bedden en 25 appartementen en chalets.

Geen massa, maar persoonlijk contact
Met de stap naar zijn eigen Esprit Montagne, kiest hij definitief voor het kleine, gezellige en persoonlijke. Geen massa, maar persoonlijk contact. Weten wie zijn gasten zijn, wat ze die dag hebben gedaan en wat hun plannen zijn. Ze adviseren en inspireren waar hij kan.

Waar hij nog het meest naar uitkijkt? De sporadische momenten waarop hij u mee de bergen in kan nemen, om u tijdens mooie wandelingen of skitours de prachtigste plekken te laten zien.

2 opmerkingen:

  1. Dat is leuk. Alles wordt steeds menselijker. Communicatie ook.

    Succes met alles!

    Erwin van Lun

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt Erwin! Je blijft ons inspireren :-) Anneke

    BeantwoordenVerwijderen