donderdag 5 november 2009

Einde aan de radiostilte!

Zojuist belde een goede vriendin van ons: "Hoe gaat het met je? Is alles wel goed? We horen al zo lang niks meer van je via twitter, mails en blog". Ik heb haar gerustgesteld, want het gaat hartstikke goed. Sterker nog, we werken ons hier een slag in de rondte en het eind komt in zicht.

Wat is er de afgelopen tijd gebeurd? Hou je vast... Alkes ouders vertrokken na 3 weken en mijn ouders namen het schilderwerk, de schoonmaak en het laminaat leggen over. Als verrassing stond die week ook ineens mijn zus met haar gezin op de stoep. Zwager sjokte grieperig maar dapper met zo'n 100 m² parket omhoog, zuslief nam een schuurspons met chloor in de hand en stortte zich op de hotelkeuken.

Intussen hebben we een vruchtbaar gesprek gehad met meneer de burgemeester over onze voortgang. De eerste keer dat we hem spraken was hij een beetje stug en kortaf, dus we knepen 'm een beetje als een oude dief. Maar gelukkig heeft ie ons goed op weg geholpen met allerlei officiele zaken. We nodigen hem binnenkort uit voor een borreltje.

Nog meer goed nieuws: onze dranklicentie is binnen! In Frankrijk moet je een licentie kopen en op=op, want er is maar een x aantal licenties per departement beschikbaar. We hebben het voor elkaar gekregen dat we onze gasten lekker na het skieen een vin chaud of een verfrissend biertje kunnen aanbieden. Sterke dranken mogen als aperitief of als digestief geschonken worden. Pffffiiiew... wat heerlijk bericht!

Naast de 40 matrassen die eerder al aankwamen zijn alle nieuwe meubels aangekomen. Binnenkort komt de meubelmaker met een ploeg langs om alles in elkaar te zetten. Ik raak er niet over uitgepraat; de meubels zijn zó ontzettend mooi!

Verder... de tv-kamer begint er al behoorlijk gezellig uit te zien, met chocoladebruine banken, schapenvellen en veel hout. Ik weet dat ik nu een foto zou moeten uploaden, maar geloof het of niet... ik ben de oplader van mijn fototoestel kwijt. Morgen zoeken dus om jullie daarna met beeld ipv tekst te verrassen.

(Inmiddels de oplader gevonden, foto's ge-upload en hier is ie dan! Let wel, de kamer is nog niet af. Er komen nog planten, schilderijen, gordijnen en bijzettafeltjes bij.)

De lounge in het restaurant is ook ér knus geworden. Onze chesterfield van koeienhuiden staat al klaar voor de open haard. De opgezette hertenkoppen zien er weer prachtig uit, haast levend(!), met dank aan mijn moeder met haar vliegenmepper, verfkwast en olijfolie ;-) En dan eindelijk zijn ook onze robuuste leestafel (niet te tíllen) en bibliotheekkast gearriveerd.

Deze week zijn er vier vrienden van Alke in Esprit Montagne. Ze werken zo hard, dat het best zou kunnen dat wanneer ze zondag weg gaan, de laatste verdieping klaar is! De badschermen worden nu geplaatst (hoe kunnen de Fransen zonder?!) en nieuwe douchesets hangen aan de muur. En dat alles terwijl elke nacht de sneeuwvlokjes naar beneden dwarrelen.

En ik... ik laat het zware werk even voor wat het is en stort me op al die achterstallige mails en natuurlijk: het vullen van mijn grote trots, de boekenkast.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten